Resenärers klagomål

Personligt

Resenärers klagomål

Det utförs ett antal undersökningar av olika företag, om vad resenärer tyckt om och vad dom klagat över i samband med sina resor.

Själv tycker jag att det är en rätt roande läsning och jag brukar faktiskt få ett och annat gott skratt. I min tidigare blogg Kattas Fikarum, har jag skrivit om detta med klagomål. I det blogginlägget hade en resenär klagat över att sandstranden var för sandig.

Tidningen SvD har återigen tagit upp ämnet och här kan ni läsa artikeln. I artikeln redovisas några av de klagomål som är inlämnade och nedan citerar jag några av dem.

”Hotellmaten var för god, så jag gick upp i vikt.””Inte nog med det så bytte de handdukar var tredje dag?!? Hur ska jag använda en handduk i tre dagar? Jag byter varje dag I Sverige! Hur ska jag torka baken med handduken och sedan ansiktet med samma handduk I TRE DAGAR!”Själv tycker jag att det är svårt att ge andra resenärer tips om boenden och resor eftersom vi alla är så olika. Under mina utlandsår i bl.a. Asien fick jag ofta frågor från personer som skulle ut och resa i Filippinerna eller Malaysia. Det genomgående var nog att min dåvarande blogg utgick en hel del från en boendes perspektiv. Jag tror nog att de resenärer som jag kom i kontakt med var rätt rutinerade resenärer.

Bilden ovan är från ön Bohol, Filippinerna. Det är mango frukter som skyddats i tidningspapper, inte en helt ovanlig syn.

1 comment

  1. Hahahahahaha! Jadu, såna där klagomål är ofta mycket underhållande! Ibland kan man ju undra vilka det är som reser egentligen? IQ-befriade personer? 🙂

    Svara

Have your say